Za dobrotu na žebrotu

30. augusta 2016, janlunga, Ekonomika

Tak nějak by se dala charakterizovat moje nová zkušenost z Poisťovnou Generali – Slovensko. Šetřil jsem si několik let na životním pojištění a našetřil jsem přes 3300 Euro. Po tom, co pojištění skončilo, jsem se rozhodl našetřené peníze nechat pojišťovně a dále si uzavřít nové životní pojištění, doplněné o nějaké pojištění na rizika. To mě stálo ročně přes 360 Euro. Po roce jsem ale zjistil, že se v Česku pojistím levněji a protože tam žiji, pojištění jsem po roce zrušil pro zbytečné výdaje. Byl jsem překvapen návratností. Z původních 3685 Euro mi vrátili pouze 2872 = 78 %, rozdíl tak činil 813 Euro. To je moje ztráta za rok působení.

Považuji proto za svoji morální povinnost informovat všechny, kteří takovým způsobem postupují, aby se vyvarovali podobných chyb:

  1. Pokud si nějaké peníze v pojišťovně naspoříte, nenechávejte je tam, ale převeďte do nějaké banky a tam rozumně uložte a to podle Vaší potřeby.
  2. Pokud budete uzavírat životní pojištění, zvažte, zda skutečně vše, co vám nabídnou, potřebujete. Oni často zamlčí podstatně věci i vysoké poplatky, které jsou s tím spojené.
  3. Zvažte, zda se skutečně potřebujete dlouhodobě pojistit, v opačném případě přijdete o hodně peněz.

Přeji Vám všem, abyste se podobných zkušeností jako já nedožili.